linneashundar

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Linnea Fallgren - 3 juni 2015 14:03

Tänkte skriva om olika hundhalsband då det har blommat upp att vandliga halsband kan göra att hundar får problem i nacken och ryggen av dessa. Personligen har jag använt hansband på hundar och har aldrig varit med om att det har hänt något och dom jag har pratat med har sagt samma sak. Men en sak måste jag säga. Om man har en liten hund och man skulle hänga upp den i halsbandet, dra den eller slita otroligt hårt så är väl det en självklarhet att något går sönder?! Men då ska man inte ens ha hund!

Vandliga halsband tycker jag är helt okej om man har en hund som inte drar utan bara går med. Selen lika så, jag tycker om att ha sele på när vi tränar typ ute och springer eller cyklar då den ger en mer bekvämlighet. Sen har vi kedjan. Jag tycker mycket om att använda kedja på kajsa då hon är dragig och jobbig i hundmöten. Med en kedja kan man korrekta hunden på ett bra sätt (om man vet hur man ska göra!) Så jag har inga problem med vad man använder för olika halsband/selen bara man själv är bekväm och att man har bra koll på hunden.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards